راهنمای انتخاب مانتو برای افراد کوتاه

آنچه در این محتوا می خوانیم:

مهم‌ترین عاملی که می‌تواند خانم‌ها را به خرید مانتو ترغیب کند، این است که طرح مانتو مطابق سلیقه آن‌ها بوده و دارای رنگ دلخواه خودشان باشد. بیشتر خانم‌ها هنگام انتخاب مانتو دچار وسواس می‌شوند. چرا که تصور می‌کنند مانتویی که انتخاب کرده‌اند برای قد آن‌ها یا فرم هیکلشان مناسب نیست. در این محتوا به راهنمای انتخاب مانتو برای افراد کوتاه قد میپردازیم.

مانتو برای افراد کوتاه قد

مانتو برای افراد کوتاه قد

نکات مهم و کلی در هنگام انتخاب لباس برای خانم ها:

قد، فرم بدن، لاغری یا چاق بودن اندام ها، مکان استفاده از لباس و… اشاره کرد. خرید مانتو برای افراد کوتاه اصلاً کار سختی نیست. تنها کافیست به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، توجه داشته باشید.

مانتو برای قد کوتاه ها

مانتو برای قد کوتاه ها

مانتو برای خانم ها با قد کوتاه

مانتو برای خانم ها با قد کوتاه

فاکتورهای لازم در انتخاب مانتو برای افراد کوتاه قد:

1- رنگ مانتو

انتخاب مانتوهایی با رنگ تیره می‌تواند شما را کشیده‌تر و باریک‌تر نشان دهد. به همین خاطر اگر می خواهید بلندتر از آنچه که هستید به نظر برسید، بهتر است رنگ های تیره را انتخاب کنید. اگر مانتو شلوار را با یکدیگر ست می کنید، بهتر است مانتو و شلوار شما هم رنگ باشند. به این صورت کوتاهی قد شما زیاد به چشم نمی آید.

مانتو برای افراد کوتاه

مانتو برای افراد کوتاه

2- طرح مانتو

هنگام خرید مانتو برای افراد کوتاه، باید به طرح آن هم توجه داشته باشید. مانتوهایی که دارای طرح های شلوغ و گل های بزرگی هستند، باعث می شوند شما کوتاه تر از حد معمول به نظر برسید. بهتر است مانتو های ظریفی را انتخاب کنید که دارای رنگ یا طرح های ساده ای هستند. اگر طرح های راه راه را انتخاب می کنید، بهتر است راه راه آن ها، عمودی باشد. چرا که راه راه های عمودی باعث بلندتر دیده شدن خانم ها می‌شوند.

پانجو تمام دست دوز پانجو تمام دست دوز (3) پانجو تمام دست دوز (2)

 

3- برش و دوخت مانتو

اگر قد کوتاهی دارید، مانتو هایی را انتخاب کنید که دارای برش های عمودی هستند. این برش های عمودی می توانند به میزان زیادی خطای دید ایجاد کنند تا قد شما چندان کوتاه به نظر نیاید. به عنوان مثال می توانید از سارافون هایی که بلند هستند و دارای برش های عمودی هستند، استفاده کنید.

مانتو برای قد کوتاه

مانتو برای قد کوتاه

بعضی از مانتو ها در قسمت کمر و میانه گشاد هستند. این مانتو ها به مانتوهای دوکی شکل معروف هستند. افراد قد کوتاه اگر این مانتو ها را انتخاب کنند، با فرم بدن و استایل آن ها همخوانی دارد.

مانتو برای افراد کوتاه قد

مانتو برای افراد کوتاه قد

کت شلوار نیز یکی دیگر از لباس هایی است که برای خانم های کوتاه مناسب است. در یکی دو سال گذشته، انواع کت های بیرونی مناسب خانم ها در بازار عرضه می شود که هم بسیار شیک هستند، هم برای خانم های قد کوتاه مناسب هستند.

مانتو برای افراد کوتاه قد

مانتو برای افراد کوتاه قد

توجه: اگر قد کوتاهی دارید، به هیچ وجه توصیه نمی کنیم مانتوهای چین دار یا پف دار انتخاب کنید. بعضی از خانم ها مانتوهای خفاشی را دوست دارند، اما اگر قد کوتاهی دارید به هیچ وجه نباید مانتوهای خفاشی را انتخاب کنید. چرا که این مانتو ها به خودی خود قد شما را کوتاه تر نشان می دهند.

مانتو برای افراد قد کوتاه

مانتو برای افراد قد کوتاه

4- تاثیر کمربند بر مانتو در افراد قد کوتاه

مانتوهایی که در قسمت بالا تنه کمربند دارند و کمربند آن ها در ناحیه زیر سینه قرار می‌گیرد، انتخاب مناسبی برای افراد کوتاه قد هستند؛ اما آن دسته از مانتوهایی که کمربند های بسیار پهن در قسمت کمر دارند، برای افراد کوتاه قد مناسب نیستند. چون پاهای شما را کوتاه تر نشان می دهند.

مانتو برای افراد قد کوتاه

مانتو برای افراد قد کوتاه

5- قد مانتو

انتخاب قد مانتو به سلیقه افراد بستگی دارد. فرقی نمی کند که شما جزو افراد قد بلند باشید یا قد کوتاه، می توانید از هر دو مدل مانتو های کوتاه و بلند استفاده کنید. معمولاً مانتوهای بلند برای خانم های قد کوتاه نباید گشاد باشند یا کمربند پهن داشته باشند. در غیر این صورت انتخاب خوبی نیستند. اگر مانتوهای ظریف و کوتاه را انتخاب کنید و یک شلوار بلند دمپا گشاد با آن ها ست کنید. می‌توانند شما را بلندتر از آنچه که هستید نشان دهند.

مانتو برای آدم قد کوتاه

مانتو برای آدم قد کوتاه

6- یقه مانتو

بخش های بزرگی مانند اکسسوری‌ها، کمربند، یقه و جیب بزرگ روی مانتو می‌تواند شما را کوتاه تر نشان دهد؛ بنابراین سعی کنید مانتوهایی انتخاب کنید که یقه های جمع و جور، جیپ های کوچک‌تر و کمربند های ظریف تری دارند.

مانتو برای آدم قد کوتاه

مانتو برای آدم قد کوتاه

کلام پایانی

راهنمای انتخاب مانتو برای افراد کوتاه که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. خانم های قد کوتاه بهتر است مانتو های کوتاه و تک رنگ بدون طرح های شلوغ بپوشند. رنگ های تیره، برش های عمودی و اکسسوری های ظریف جزو نکاتی هستند که خانم های قد کوتاه هنگام خرید مانتو باید به آن توجه نمایند.

4.3/5 - (9 امتیاز)

6 نظر در “راهنمای انتخاب مانتو برای افراد کوتاه

  1. Marym گفت:

    بسیار عالی

  2. ناشناس گفت:

    بسیار مفید بود

  3. Mp4 گفت:

    برای قد 163 مانتو مناسب دارید؟

    1. ada_support گفت:

      بله حضوری تشریف بیارید مزون در خدمتتون باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

preload
enemad-logo
خانه
فروشگاه