فرق شومیز و تونیک

آنچه در این محتوا می خوانیم:

این روزا انقدر تنوع صنعت مد بالاست که بعضیا فرق انواع مختلف لباس‌های زنانه رو نمی‌دونن. خب حق هم دارن! 2 تا از این لباس‌ها که خیلیا با هم اشتباه می‌گیرن شومیز و تونیک هستن. دو مدل مختلف از لباس زنونه که ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی دارن. امروز توی این مقاله، یک‌بار برای همیشه تکلیف شما رو روشن می‌کنیم! در ادامه با من همراه باشید تا فرق شومیز و تونیک رو با هم بررسی کنیم.

 

فرق شومیز و تونیک

شومیز چیه و چه فرقی با تونیک داره؟

شومیز یک مدل لباس زنانه‌ست که شبیه به پیراهن‌های مردونه‌ آستین‌بلنده. این لباس رو معمولا با پارچه‌های نرم و لطیف و سبکِ نخی و حریر می‌دوزن. شما می‌تونید اون رو زیر مانتوهای جلوباز بپوشید یا حتی توی مهمانی، به عنوان یک تیپ کژوال یا رسمی استفاده کنید و اون رو با دامن و شلوار ست کنید. این دیگه بستگی به خودتون داره. چون شومیز تنوع خیلی بالایی داره، شما می‌تونید به‌راحتی استایل‌های مختلفی رو داشته باشید. بعضی از مدل‌های مختلفش رو در ادامه براتون لیست کردیم:

  • شومیز پشت‌باز
  • شومیز پشت‌بسته
  • شومیز جلوبسته
  • شومیز رسمی
  • شومیز اسپرت

البته این فقط تعداد کمی از مدل‌ها هستش و شومیز تنوع بسیار بالایی داره. اما بیایید بریم سراغ تونیک.

فرق شومیز و تونیک

تونیک چیست؟

تونیک یک مدل از بلوز زنانه‌ هست که شبیه تی‌شرته. اما تقریبا تا نزدیک زانو میاد. در واقع همون بلوزه اما قد بلندتری داره و قسمت ران شما رو هم می‌پوشونه. پارچه اون معمولاً سنگین‌تر و بادوام‌تر از پیراهنه و می‌تونه از موادی مثل پشم، پنبه یا ابریشم ساخته بشه. تونیک با اینکه خیلی گشاد نیست اما خیلی لباس لطیف و راحتیه.

خوبیش اینه که تونیک رو می‌تونید در مجالس رسمی یا مهمونی‌های غیررسمی بپوشید. معمولاً از این لباس برای پوشش زیر مانتو یا سارافون استفاده می‌کنن.

تونیک

یکی دیگه از خوبی‌های این لباس اینه که 4 فصله. چون از پارچه‌های مختلف برای دوخت اون استفاده می‌کنن، شما می‌تونید در هر فصلی اون رو بپوشید. اصلا یکی از دلایل محبوبیت این لباس اینه که می‌تونید اون رو در سبک‌ها و جنس‌های مختلف پیدا کنید.

 

تونیک2

 

بعضی از اون ها ساده‌ان، در حالی که بعضیاشون وصله‌های تزئینیِ خوشگلی مثل گلدوزی، منجوق‌دوزی یا نقش و نگار دارن. این مدل ها رو می‌تونید با شلوار یا ساق برای مواقع غیر رسمی، یا با دامن یا شلوار برای مجلس رسمی‌تر بپوشید. به طور کلی، تونیک یک لباس همه‌کاره و راحت است که امتحان خودش رو پس داده.

تونیک

تونیک چه به عنوان یک لباس سنتی و چه به عنوان یک لباس مدرن، حرف‌های زیادی برای گفتن داره! به همین خاطره که یک انتخاب محبوب و شیک برای هر سن و سالیه. و هم یکی از لباس‌های زنونه‌ست که تنوع خیلی بالایی داره اما ما چند مدل از اون رو براتون لیست کردیم:

  • مجلسی
  • اسپرت
  • اندازه
  • یقه‌دار

تفاوت شومیز و تونیک در چیست؟

خب! احتمالا الان بهتر متوجه تفاوت شومیز و تونیک شدید. اولین تفاوت این دو لباس بلندیشه. تونیک از شومیز بلندتره و تقریبا تا زیر باسن هم ادامه داره. دومین تفاوت در اندازه شونه. تونیک اصولا فیته اما شومیز یکم گشادتره. سومین تفاوت در جنس اون‌هاست. شومیز رو بیشتر از پارچه‌های مجلسی مثل حریر می‌دوزن. یک تفاوت دیگه هم هست که البته خیلی قطعی نیست، چون مدل‌های مختلفی از شومیز و تونیک تولید میشن. اما معمولا شومیزها آستین‌بلند دوخته می‌شن.

(1)شومیز زنانه آستین کش طرح دار شومیز گیپور (2) شومیز مجلسی سرآستین گشاد (2)

 

شاید براتون جالب باشه که در یونان و روم باستان، تونیک معمولاً از پشم ساخته می‌شد و هم مردها و هم زن‌ها اون را به عنوان لباس اصلی می‌پوشیدن! اونا اغلب بدون آستین بودن و روی کمربند یا دامن می‌پوشیدن. توی اروپای قرون وسطی، شوالیه‌ها و نجیب‌زاده‌ها این لباس رو به عنوان نشونه‌ای از موقعیت خودشون می‌پوشیدن. اونا از پارچه‌های مجلل‌تر ساخته می‌شدن و با گلدوزی یا جواهرات تزئین می‌شدن. اما در خاورمیانه، تونیک رو به عنوان یک عبایی بلند و گشاد می‌پوشیدن.

فرق تونیک و شومیز

شومیز رو بیشتر از پارچه سبک‌وزن می‌دوزن و یک ظاهر گشاد و روون داره، در حالی که تونیک از پارچه‌های سنگین‌تر ساخته می‌شه. شومیز رو در طول تاریخ فقط خانوما می‌پوشیدن، ولی تونیک رو هم آقایون و هم خانوما می‌پوشیدن.

شومیز ساتن طرح خال دار

4.3/5 - (9 امتیاز)

7 نظر در “فرق شومیز و تونیک

  1. Maedeh78 گفت:

    قیمت محصولات؟

    1. ada_support گفت:

      داخل دسته بندی های سایت زیر هر محصول قیمتش موجوده عزیزم

  2. فرح ناز احمدی گفت:

    بسیارعالی وکاربردی 👌

  3. مریم گفت:

    سلام، تونیک هم دارید برای فروش؟

    1. ada_support گفت:

      سلام نه متأسفانه

  4. ناشناس گفت:

    چه باحال فرق شومیز و تونیک رو توضیح داید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

preload
enemad-logo
خانه
فروشگاه